Disse generelle vilkårene gjelder mellom utleier og den som inngår avtale med i henhold til bekreftelsen.
Utleier:
Yvonne & Petter Thomassen
Måkeveien 14
1642 Saltnes
Utleieobjekt:
Saltholmen 7
1642 Saltnes
Generell informasjon:
Vennligst kontroller bekreftelsen du mottar. Da bekreftelsen er vår kontrakt, er det viktig at leietaker kontrollerer at dette er i samsvar med bestillingen. Eventuelle bemerkninger må fremsettes straks og innen 24t etter bestilling. Ved bestilling aksepteres disse vilkår.
Bestilling:
En bestilling er bindende 24 timer etter at den er gjennomført. Ved feilbestilling må leietager gi beskjed innen de 24t har gått for å unngå administrasjonskostnader.
Ved bestilling av hytta kreves det at minst 1 boende person er 25 år eller eldre (unntak etter avtale). Vi forbeholder oss retten til å kreve gyldig legitimasjon ved bestilling/innsjekk.
Gjesten har rett til å la en annen person overta bestillingen hvis utleier godtar denne personen. Gjesten må i slike tilfeller gi beskjed om dette senest innen 7 dager før ankomstdagen.
Betaling:
Betaling for oppholdet foretas ved at 50% av oppholdet betales ved bestilling, deretter resterende 50% 3 uker før leieforholdet starter. Dette kan gjøres enten ved kortbetaling i bookingløsning eller påfølgende bankoverførsel (bestilling er ikke gjeldende før 50% av leiebeløpet er mottatt av utleier). Status i booking kalenderen vil da stå til gult helt til betalingen er registrert. Når betalingen registreres vil status skifte til rødt.
Avbestilling:
Avbestilling kan skje skriftlig via boookingløsning (lenke i ordrebekreftelse via E-post).
Vi anbefaler deg å sikre deg mot sykdom ved å tegne en reiseforsikring med avbestillingsforsikring via forsikringsselskap, slik at du får dekket dette om uhellet skulle være ute.
Endring av enhet:
På bakgrunn av hendelser som ligger utenfor utleiers kontroll, har denne rett til å flytte leietaker til en annen hytte. Utleier skal da på forhånd informere leietaker om slike endringer så snart det er praktisk mulig. Ved slike endringer har leietaker rett til å vederlagsfritt frasi seg oppholdet.
Leietakers ansvar:
Leietaker plikter å behandle utleieenheten, inventar og utstyr i og i tilknytning til enheten på en slik måte at ingen skade og unødvendig slitasje oppstår. Husordensregler skal følges. Mellom kl. 23.00 og 07.00 skal det vises størst mulig hensyn til gjester i andre hytter.
Leietaker plikter å følge bestemmelser angående røyking (ikke tillatt) Overtredelse av dette medfører normalt et gebyr på minimum kr 1500,- eller den kosten som påløper ved å leie inn et firma for å få fjernet lukten.
Leietaker er erstatningspliktig overfor utleier for tap og skade som påføres bygning eller inventar. Leietaker forplikter å betale utleier for ekstrakostnad som skyldes leietakers, medreisendes eller besøkendes adferd.
Før avreise forplikter leietaker å rydde inne- og utvendig samt følge instruksjonene som ligger i gjesteboka. Dersom disse ikke følges vil leietaker bli fakturert for de ekstra kostnadene som påløper. Søppel tas med og kastes i kontainere på den store asfalterte parkeringsplassen ved siden av servicehuset.
Det oppgitte maksimum antall personer må ikke overskrides og boenheten må ikke benyttes til annet enn ferie- og fritidsformål, dersom ikke annet er avtalt.
Hytta skal ikke under noen omstendigheter benyttes som "partysted" og enhver mislighold her vil medføre øyeblikkelig avsluttning av leieforholdet uansett lengde igjen for leietagers egen kost. I tillegg vil ekstra vask bli fakturert. Kostnaden for dette vil bli vurdert etter hvor mye jobb som må legges i for å få hytta tilbake til respektabel stand igjen.
Klager på stedet:
Om leietaker har en klage vedrørende sin boenhet ved ankomst, ber vi om at utleier blir underrettet snarest, eller senest innen kl. 11.00 dagen etter ankomst, slik at utleier har mulighet til å rette opp feilen. Feil som oppstår under oppholdet må underrettes utleier umiddelbart, slik at man har mulighet til å rette på dette.
Annen informasjon:
Innsjekking foregår tidligst fra kl. 15.00 på ankomstdagen om ikke annet er avtalt. Utsjekking må skje innen kl. 12.00 på avreisedagen, om ikke annet er avtalt. Kode til døra sendes normalt 1 døgn før innsjekk pr mail eller sms.
Dyr er tillatt sålenge de kommer inn døra, men eier holdes ansvarlig for eventuelle skader som påføres.
I losjiprisen inngår strøm, begrenset mengde vann (Vanntank), toalettpapir til forbrenningstoalett og ved i normale og forventede mengder samt rengjøringsartikler.
All parkering foregår på den offentlige asfalterte parkeringsplassen på nedsiden av hytta. Skulle det være behov for å kjøre helt frem ved lossing og lasting så må leietager selv be utleier om nøkkel til bommen.
Forbehold:
Utleier står ikke til ansvar for utilfredsstillende snøforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold utenfor utleiers kontroll.
Force Majeure:
Partene kan tre ut av denne avtale dersom boenheten ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd på elektrisk tilførsel og forhold ved utleieobjektet som utleier kunne forutse og utbedre i forkant av oppholdet.
_